Wednesday, August 1, 2007

why don't you break all my heart

mitt hus.
min middag.

min gata. (nästan)


max på en häst.



pelle i spung spelar skivor på studenskivan. släpp serien på DVD nu!




min bro.


---


hej då: promenader runt årstaviken, debasers uteservering (uteliv överhuvudtaget), vitabergsparken, sushi, balkongfester.

hej: skogspromenader, isolering, motion och hälsokost (måste måste), kasst utbud på hämtmat (förvisso bra för sargad ekonomi).

---

nu lämnar jag alltså min älskade närförort för spenaten i drygt två veckor. känns bitvis jobbigt då jag trivs som fan i stockholm för närvarande. men nån vecka borta kan nog vara bra inför hösten. får se hur det blir med bloggandet.

gårdagen var trevlig. det planerades en lugn kväll, men hidden cameras fick igång mig på eftermiddagen så det blev sprittzers-orgie på balkongen med efterföljande utgång. många... hm, otippade (?) möten. det hela slutade med ragglande steg längs skånegatan till tonerna av västerbron. och sen fick grannarna höra pokerkväll i vårbygård halv tre på natten. för jag vet inte vilken gång i ordningen de senaste månaderna.

---

tanke som slog mig precis: ska jag kontakta gymnasiekärlek under min vistelse hemma?
---
såg lite på intervjun med erland josephsson och bergman tidigare ikväll. när de talade om deras kärleksliv sa bergman något i stil med att han kom ur puberteten när han var kring 50. fick mig att tänka på när sven-bertil taube pratade om att han först vid 70 började lära sig tycka om sig själv i den utsträckningen att han till fullo hade förmåga att ta emot kärlek från någon annan.
detta sänkte mig och fick mig att längta lite efter en flickvän (för första gången på väldigt länge med mina mått mätt, typ en vecka).
---


flygmyrorna inne i stan idag var bland det värsta jag varit med om. hatar insekter. tur att man inte var vid hötorget dock. nästan värre än alla turister. hatar dom också.

No comments: