Sunday, August 19, 2007

jag hör en tjej, jag ser en tant, jag hör en snut. snart har helgen vecka 48 tagit slut.

en veckas ledighet kvar och det känns underbart. trist bara att de flesta behagar att jobba denna vecka.

i torsdags när jag återvände satte det genast av till debasers uteservering och petsoundsbar because i wanted to see people and i wanted to see life. och det fick jag ju se.


fredagen inleddes med en promenad till söder där jag gladdes åt att hitta ett verkligt trevligt fik, sophies (som jag planerar återvända till i morgon efter att jag tagit min morgonlöptur). sedan ett aningen stressat förstek på ballen inför allsången.

lång kötid, men trevligt ändå. fick bland mycket annat veta att det planeras hus här i årsta som kommer knäcka de jag bor vad gäller antal våningar. inte bra, då jag gillar att bo högst i årsta. vi får hoppas på att platsen de byggs på ligger lägre än här.

sen följde några timmar av dans, svett och befriande mycket allsång. magnus carlsson verkar så väldigt sympatisk. och markus kruunegård och peter jöback var underbara i italy vs helsinki. dessvärre ingen efterfest men väl tappert försök till ytterligare allsång på södermalmstorg.

lördagen vigdes åt simpsons the movie och this is england i soffan. simpsons var lite av en besvikelse och this is england var snygg och rätt bra.

idag en högst medioker skaldjurspasta på restaurang azzurro i årsta tillsammans med underbara city och en snopen alex fergusson.

No comments: