Monday, August 20, 2007

sex

ett halvt århundrade efter den publicerades läste jag idag sigge eklunds omtalade sex-intervju med ett antal mer eller mindre kända personer.

reflektioner:

# 1 jag känner mig lite smutsig för att jag gillat vissa saker som lasse lindh gjort. han verkar ju aningen rubbad. underströk att han hade väldigt bra sex samtidigt som han hade sina egna alster igång.

så ansträngd som han låter när han sjunger är en stilla undran om han sitter och onanerar/har sex samtidigt som han spelar in.

martin kellermans sågning av honom i slutet av det avsnittet är mästerlig. frågan är vad man skulle göra om man hade förmågan att suga av sig själv, lasse lindh svarar att han skulle låsa in sig och inte göra något annat än att suga av sig själv, varpå martin kellerman frågar något i stil med "till din egen musik?".

det är väldigt roligt att tänka sig lasse lindh i en mörk lägenhet i farsta strand (eller var han nu bor, det känns som han bor i farsta strand) sittandes blek och mörkhårig på en pinnstol och göra monotona rörelser till tonerna av "jag ger dig inte min morgon, jag ger dig inte min dag, du får nåt så mycket bättre, du får hela jävla jag".

# 2 jag blir väldigt nyfiken på hur sigge eklunds kuk ser ut. han gav den själv väldigt utförlig beröm.

---

facebook är intressant. det dyker upp friendrequests från folk jag inte hört av på åratal. mestadels folk som jag inte har något emot att ha med på min friendslista. men hur gör man med folk som... man inte direkt saknat, milt uttryckt? nyss dök det upp en request från en snubbe som gick på min gamla gymnasieskola som stod (och står) så långt ifrån det jag står politiskt, och dessutom är väldigt, väldigt dryg.

jag tror jag struntar i att godta hans request.

No comments: