Wednesday, January 31, 2007

horace är på tv.

nu är handpenningen betald och jag har således tagit ytterligare ett steg mot mitt första egna boende. vill flytta nu på en gång. men det kommer nog dröja någon månad eller så.

något som står klart är dock att mycket måste inhandlas. soffa. tv. stereo. samt att det måste målas om (tapeten är fräsch men har en fruktansvärd färg). måste prioritera detta på ett bra sätt.

- - -

börjar känna av verkligheten på mitt arbete nu. smekmånaden kan sägas vara över.

att folk är missnöjda och att vår enhet inte på något sätt kan sägas sträva mot samma mål är tydligt. på enhetsmötet i morse satt folk med sammanbitna miner och tittade bort med trötta blickar. det verkar som om ingen lyssnar på vår (relativt nye) chef.

organisationen jag jobbar inom står inför många förändringar och vår enhet kommer antagligen inte finnas inom ett år. det gör naturligtvis sitt. men på något sätt känns det som att sådant inte får komma i vägen för vår produktion. tyvärr är det så att nytänkande och rationella arbetsmetoder inte är vår enhets signum. det handlar mest om att finna fel hos andra.

- - -

skönt att jag lyckats hitta musik som ger mig något. ibland har jag perioder då jag inte gillar något. just nu är det arcade fire - neon bible, m ward - post-war och joy division-boxen som rullar i mina öron på tvärbanan. är väldigt nyfiken på isolation years nya.

No comments: