Thursday, February 8, 2007

snälla kom närmre

per moberg lagar trerätters på tv4+ (sparrissoppa, piggvar samt rabarberdessert, verkar väldigt gott) och jag känner att veckorna bara flyger iväg utan att någonting av värde händer. känns som det enda jag gör är att vänta. på att få flytta in i lägenheten. på våren. på att säkert skall spela i stockholm.

har en riktig svacka när det gäller mitt arbete. har kommit till insikten att jag inte vill arbeta med människor. alltså, jag har inget problem med kollegor. däremot vill jag inte ha arbetsuppgifter som involverar kontakt med människor som av helt förståeliga skäl är upprörda över det jag gör. sen, återigen, är det jobbig stämning på grund av kommande uppsägningar. ledningen gick runt på kontoret förra fredagen och frågade alla hur länge de varit anställda. det är inte trevligt. och det påverkar min produktion. måste skärpa mig innan chefen upptäcker min ineffektivitet.

vill arbeta med något teoretiskt (som jag trots allt är utbildad till), gärna med viss distans till verkligheten.

tur att det finns gott om trevliga kollegor på min nuvarande arbetsplats. annars hade det varit väldigt jobbigt.

---

ser fram emot en lugn helg. det enda planerade är dramatenbesök med föräldrar. borde börja flyttpacka lite också.

No comments: