Wednesday, January 10, 2007

ta mig till kärlek

åter i stockholm med insikten att jag känner mig väldigt hemma här. när tåget börjar närma sig stockholm ställer jag mig vid dörren och stirrar ut. känner välbehag när tåget rusar förbi solna station, tomteboda, karlberg. strandpromenaden på kungsholmen som var mitt andra hem för snart två (!) år sedan.

om det löser (d.v.s. att jag lägger det vinnande budet) sig med den lägenhet som min tillvaro kretsar kring just nu skulle allt kännas ännu bättre. vill verkligen ha något eget. vill landa och ha ett välfyllt kylskåp. slippa den andrahands-tillvaro som jag lever i nu.

traditionell herrmiddag i trettonhelgen. skådeplatsen var en öde stuga på ett berg. det var 30 grader varmt och väldigt svettigt. soundtracket var "känn ingen sorg för mig göteborg" på sjukt hög volym. jag undrar vad 11 aggressivt dansade, halvnakna, pojkar runt 25 är ett uttryck för i den miljön.

jobbet känns ok nu efter ledigheten. har ett tag känt att jag har noll kontroll över arbetsläget. idag stabiliserades dock det hela. tycker illa om mig själv när jag stressar över jobbet.

för övrigt var dokumentären om oasis i söndags härlig att se på. inget brödrapar gör sig så bra i svartvitt som liam och noel.

No comments: