Monday, July 23, 2007

why wont you give love, give love, give love

fyra arbetsdagar kvar till semester och jag inser att jag måste skärpa mig på jobbet. det går inte att arbeta efter samma princip som gällde under gymnasiet och högskolan, det vill säga gör allt i sista stund.

jag har börjat förstå att jag är till viss del beroende av andras insatser i mitt arbete, och komma till dessa människor i sista minuten funkar inte hur länge som helst. och den slacker-attityden jag haft inför mitt arbete de senaste månaderna håller inte heller längre. den grundar sig i någon sorts naiv tro på att jag snart kommer hitta ett annat jobb och att jag därför inte behöver göra allt så helhjärtat. men... jag tror jag blir kvar på det bygget ett bra tag till.

efter semestern skall jag bli Ansvarstagande och Strukturerad. obs: efter semestern.

---

gjorde mitt första dj-gig i helgen. på ett bröllop. en tonårsdröm come true. musikfascisten i mig fick fritt spelrum i fem timmar, och folk verkade gilla det. blev nog en håkan-låt för mycket. samt att jag ångrar att jag inte körde

new order - true faith
shout out louds - tonight i have to leave it och
pet shop boys - always on my mind

i den ordningen som jag planerat. så snyggt med koskällan i alla låtar.

---

för övrigt håller spraydate på att ta över mitt liv.

1 comment:

Unknown said...

do you remember come.to/johan.nu? i do.