Thursday, July 26, 2007

i mitt växthus är jag säker

promenad runt årstaviken och jag har letat frukostställen inför semestern. planerar att äta frukost ute så mycket som möjligt, förutsatt att vädret är med på noterna.



sista dagen på jobbet och går allt enligt planerna har jag gjort undan allt på förmiddagen.



i morgon släpps plåtarna (till himlen).

jag hävdar starkt att versen som är med på denna liveversion (och inte på albumversionen) är det bästa j berg skrivit. får mig att storgråta varje gång.


kent är nog det band som har haft störst inverkan på mitt liv. tror inte jag formats till den jag är idag om jag inte lyssnat sönder isola under gymnasiet.



hade de inte spelat kent på tranan i bollnäs en kväll i mars för snart tio (!) år sedan hade mitt liv inte tagit den avgörande vändning som det gjorde då.



samt att deras tältkonsert i stockholm för två år sedan nog hjälpte till att lyfta mig från den tunga perioden.

No comments: