Wednesday, December 6, 2006

intro

en vända längs hammarby fabriksväg, upp för backen och hemma lagom svettig. slår på "saturday night" med suede för första gången på kanske åtta år och börjar förstå att mycket handlar om nostalgi för mig just nu.

ibland känns det som om precis allt handlar om nostalgi. att framtiden inte finns över huvud taget. det är tragiskt.

i mitt pojkrum var det brun heltäckningsmatta som gällde. jag skulle hellre ligga på den och oroa mig över mina gymnasiestudier än vara fast där jag är nu. jag vet i och för sig att jag kommer komma vidare - slippa bo i den lägenhet som Skulle bli vår, men som inte blev det - det är bara tålamodet saknas.

idag funkade det inte att gå omkring på min Uppstyrda arbetsplats och hålla masken. känslan av att mitt känsloliv går att ta på genom att röra vid min överarm var för jobbig. hade jag stannat en halvtimme till hade fasaden rasat.

på fredag är det julfest med jobbet. om jag går för hårt på glöggen kommer det leda till ett fyrverkeri av pinsamheter från min sida. varannan vatten.

(och jag blir rejält störd på mig själv när jag hela tiden går och kollar mobilen med anledning av lördagskvällens avslätning. kanske mer om detta någon annan gång.)

jag har inte diskat på 4 månader och det måste göras nu.

No comments: